SEO, arba kitaip – optimizavimas paieškos sistemoms. Svetainės tobulinimo procesas, kurio metu didinamas matomumas ieškant su jūsų verslu susijusios informacijos, produktų ar paslaugų „Google“, „Bing“ ar kitose paieškos sistemose.
Kuo geresnis jūsų puslapio matomumas paieškos rezultatuose, tuo didesnė tikimybė, kad sulauksite didesnio dėmesio ir į savo svetainę pritrauksite naujų potencialių klientų ir lankytojų.
Paieškos sistemos naudoja robotus tam, kad galėtų tikrinti žiniatinklio puslapius, pereiti iš vienos svetainės į kitą, rinkti informaciją ir juos indeksuoti. Tai veikia panašiai kaip biblioteka, kurioje bibliotekininkas gali rasti knygą (arba šiuo atveju tinklapį) tam, kad padėtų rasti būtent tai, ko tuo metu ieškote. Po to algoritmai analizuoja indekso puslapius, atsižvelgdami į šimtus reitingavimo veiksnių arba signalų, kad nustatytų, kokia tvarka puslapiai turėtų būti rodomi paieškos rezultatuose pagal tam tikrą užklausą.
Paieškos robotai tiksliai įvertina, kaip svetainė ar tinklapis gali suteikti ieškotojui tai, ko jis ieško. Vartotojų patirtis paieškoje lemia SEO sėkmę.
Norėdami sukurti teigiamą naudotojo patirtį ir pritraukti potencialius klientus, turite ne tik taikyti tinkamus raktinius žodžius, bet ir suprasti paieškos naudotojo ketinimus ir kurti turinį, kuris pateikia jo problemų sprendimus. Tam jums reikia optimizuoti vidinį ir išorinį SEO.
Vidinis SEO – procesas, skirtas svetainės vidaus optimizavimui paieškos sistemoms. Tai SEO proceso dalis, kurios metu yra optimizuojamas svetainės vidus (struktūra, turinys, HTML elementai ir kita):
- Raktažodžių tyrimas ir atranka;
- Turinio kūrimas;
- Tinkami puslapių pavadinimai ir meta aprašymai;
- Taisyklinga nuorodų struktūra;
- Teisingi paveikslėlių, video pavadinimai ir aprašymai.
Išorinius SEO optimizavimo veiksmus įgyvendinti galima tik pilnai atlikus vidinius SEO optimizavimo veiksmus, kurių metu pilnai sutvarkoma vidinė svetainės struktūra bei informacija. Tinkamai įvykdytas išorinis svetainės optimizavimas paieškos sistemoms turi derėti su vidiniu SEO bei įrodyti paieškos sistemoms, kad jūsų svetainėje esantis turinys yra aktualiausias ieškotojams. Išorinio SEO optimizavimo veiksmai atliekami interneto platybėse, o ne nuosavoje svetainėje. Tai atliekama siekiant padidinti tos svetainės raktinių žodžių kiekius bei pozicijas paieškos sistemose.
Rekomenduojama atlikti šiuos išorinio SEO veiksmus:
- Nuorodų į savo svetainę rinkimas naudojant interneto duombazes, tam tikrus periodinius šaltinius (pvz. skelbimų portalai);
- Atgalinių nuorodų į interneto svetainę skaičiaus didinimas;
- Kenksmingų atgalinių nuorodų identifikavimas ir šalinimas;
- Darbas su socialiniais tinklais (citavimo, teigiamų atsiliepimų skatinimas, prisijungimas prie aktualiausių „Facebook“ grupių: pokalbiai, diskusijos ir atitinkamų nuorodų bendrinimas);
Išorinio SEO optimizavimo veiksmai turi būti atliekami periodiškai. Labai svarbu nuolatos stengtis didinti atgalinių nuorodų į interneto svetainę skaičių, tačiau tuo pačiu nepamiršti laiku identifikuoti bei pašalinti atsiradusias kenksmingas nuorodas.
Paieškos algoritmai sukurti taip, kad būtų rodomi atitinkami, autoritetingi puslapiai, kurie suteiktų vartotojams teigiamą paieškos patirtį, todėl SEO optimizavimas gali padėti jūsų puslapiui užimti aukštesnę vietą paieškos rezultatuose ir taip padidinti matomumą.